myTaste.se

Lchf Varm Kyckling-, Halloumi- och Rödbetssallad med Ädelostdressing

 
Ett litet meddelande och förtydligande!
Har fått en arg kommentar och fördömmande på bloggen, om att jag har använt mig av kyckling i mina recept.
Jag har valt att bespara er denna kommentar, och har tagit bort den från bloggen.
Jag är väldigt noga, med att inte fördömma andra, om vad de väljer att äta.
Var och en tar sina egna beslut, om sin kost, så även jag.
Maten jag visar på bloggen, är den jag och min familj väljer att äta.
 
 
Har snöat in mig på sallad, just nu.
Idag blev det en varm kycklingsallad med halloumi och rödbetor i.
Jag brukar köpa rödbetor, som redan är kokta, snabbt och enkelt att använda.
De ligger vakumpackade, så de håller i kylen i veckor.
Jag toppade salladen med en dressing/sås med ädelost.
Min sons kommentar efter maten var; - Det här kan man bjuda på!
Ett godkänt betyg, eller hur?
 
 
Varm Kyckling-, halloumi- och rödbetssallad
 
4 kycklingfiléer
1 packet halloumi
4 kokta rödbetor
1 röd lök
100 gram ruccolasallad
1 dl olja
2 msk grillkrydda
 
Börja med att sätta ugnen på 225 grader.
Skär löken i skivor.
Skär osten och rödbetorna i bitar.
Dela kycklingfiléerna i mindre bitar.
Lägg allt i en ugnssäker form, och toppa med olja och kryddan.
Rör om och sätt sedan in i nedre delen av ugnen, i ca. 30 minuter.
Blanda ruccolasalladen och den varma salladen i en skål, eller på ett fat och servera direkt.
 
 
Ädelostdressing
 
2 dl cream fraiche
50 gram ädelost
svartpeppar
 
Blanda allt i en skål, och låt det så i kylen en stund, innan servering.