myTaste.se

Regnbågssallad

Vi har en favoritsallad i vår familj. Den är suverän eftersom den passar till all slags mat, både fisk, kyckling och kött. Salladen kan varieras i all oändlighet, när det gäller innehåll. Det ända man bör tänka på är att grönsakerna ska vara råa och hårda eller fasta i "köttet". Jag använder kål, vit, röd och blom osv. Även broccoli, paprika i alla färger, lök på längden och tvären, jag jag tror ni hajar, va? Salladen är ett bra sätt att få i barnen grönsaker de i vanliga fall inte äter. Om det någongång blir någon sallad över kan man blanda ner den i färsen när man gör köttbullar och biffar, eller i gratänger och pajer, det är bara att tillsätta äggstanning och grädda i ugnen.
 
Här på bilden har jag serverade jag den till stekt torsk
 
Regnbågssallad

1/4 huvud rödkål
1/2 huvud blomkål
2 paprikor
1 dm purjolök
1 fänkål
 
Skär alla grönsakerna i mindre bitar och lägg allt i en matberedare, och kör den till mindre bitar, eller riv dem på rivjärn.
Och den är klar!