myTaste.se

Medelhavsmat


Vilken hetta, det var igår, vissa dagar behöver man verkligen inte åka till medelhavet för att få värme. Idag får jag betala för att jag tillbringade hela dagen utomhus i mina rabatter, ryggen värker och axelbrännan svider, men vad gör det, sommar!!!!!! Idag är det tråkigare väder och det får innebära tvätt och inomhus aktiviteter. Passade på att göra en ny omgång müsli. Men igår var det grillat som gick i tema medelhavet. Middagen intogs såklart på altanen i solskenet, med ett glas rött vin, är man vid medelhavet så är man.








Medelhavsmat


4 kycklingfieér

1 msk olivolja

2 msk grönpesto



1 squash

1 röd lök

100 gram halloumiost

1 röd paprika

ett gäng körsbärstomater

1 msk chiliolivolja

1 msk vitlöksolivolja





Värm grillen eller ugnen på 250 graders grillvärme.


Dela kycklingfileérna i tunnare skivor, och lägg dem i en marinad av olivolja och grönpesto.

Dela alla grönsakerna, utom tomaterna i skivor, och blanda ner dem i chili- och vitlöksolivoljan.

Skär osten i  1 cm tjocka skivor.

Grilla kycklingen och de skivade grönsakerna först. Grilla sedan osten på en slätyta (för den smälte lite för mig, när jag grillade). Värm endast upp tomaterna, lite lätt på grillen.





Serveras med en vitlökssås, ät och njut, det är sommar!!!!!!!