myTaste.se

Kycklingklubba


Fredagsmiddagen blev en sen historia. Det var många ärenden som skulle utföras, efter jobbet. Först skulle jag och min dotter, hämta hennes balklänning, tyvärr hade det blivit något fel med sömmerskorna, så den var inte färdig. Nästa ärende var, ny mascara både till henne och mig, apoteksbesök, diverse mediciner inhandlades till dotterns skogsvistelse, som ska vara i dagarna tre. Efter det skulle vi köra och handla. Min dotter ska ju ute i skogen och skulle ha med sig mat för alla dagar, även annan mat inhandlades. När jag var hemma var klockan sex, och jag var helt slut, som artist. 

Jag hade köpt kycklingklubbor,att grilla, vilket är perfekt snabbmat här hemma. Till det gjorde jag en fruktig quinoasallad, och lime aioli.








Fruktig quinoasallad

4 dl färdig kokt quinoa

1/2 melon i bitar

1 mango i bitar

100 gram fetaost

1 dl pumpakärnor





Blanda alla ingredienser till en sallad





Serveras med tex grillade kycklingklubbor eller fisk och färdig aioli limesås. En perfekt enkel och lätt mat som inte ligger som en klump i magen, vid en sen middag.


Smakrik måltid!