myTaste.se

Torskgryta med torkade oliver


Kom på att det blivit ganska mycket grytor, de senaste inläggen. Här kommer en rätt jag kom på i onsdags, supergod om jag får säga det själv. När jag var och handlade sist hittade jag torkade oliver, nyfiken som jag är så var jag tvungen att  köpa och testa. Jag har använt dem i det här receptet.




Torskgryta med torkade oliver

2 tinade torskblock, á 400 gram eller färsk fisk

8 - 10 champinjoner

1 röd lök

en bunt dill

10 torkade oliver

3 dl cremé fraiche

100 gram färsk bladspenat

 1,5 krm citron- och timjansalt (ska göra ett inlägg om dessa kryddor)



Bryn de skivade champinjonerna och löken i en stekpanna.

Tillsätt cremé fraiche, oliver och kryddor.

Dela upp blocken i filéer, och lägg dessa över röran i stekpanna, lägg på ett lock och låt små koka i 5 minuter.

Skölj spenaten och lägg den över fisken tillsammans med dillen, lägg på locket igen i 5 minuter.

Öppna locket och njut, av doften.




Servera med grönsallad och quinoa.