myTaste.se

Haremsgryta med kyckling och citron

Hittade ett recept på Matklubben.se som jag var tvungen att prova, Haremsgryta, den var kanongod. Har ändrat lite i receptet, så att de passade min smak bättre.
 

 
  Haremsgryta
 
 
4 kycklingfiléer
 
2 vitlöksklyftor
 
2,5 dl matlagningsgrädde
 
1 hönsbuljongtärning
 
1 tsk kinesisksoja
 
2 tsk sabal oelek
 
1 msk honung
 
2 msk citronsaft
 
1 burk ca. 400 gr kikärtor
 
persilja
 

 
Skär kycklingen i bitar. Skala och grovhacka vitlöken.

Bryn kycklingen runt om i smör i en stekpanna, tillsätt salt och vitlök.

Blanda grädde, buljongtärning, soja, sambal oelek, honung och citronsaft i en gryta.

Lägg i kycklingen och vitlöken. Låt koka under lock ca 10 min.

Skölj kikärtorna och låt rinna av.

Rör ner citronskal, kikärtor och persilja.

Låt koka 5 min till.


#1 - - Ullis:

Låter som jätte goda smaker, men jag byter nog ut kycklingen mot qourn.

Du har en jätte fin blogg! Med så mycket gott! Hoppas allt är bra med dig och familjen!

Kram Ullis

#2 - - Ullis:

Låter som jätte goda smaker, men jag byter nog ut kycklingen mot qourn.

Du har en jätte fin blogg! Med så mycket gott! Hoppas allt är bra med dig och familjen!

Kram Ullis