myTaste.se

Funderingar på en onsdag

Sitter här med en fruktsallad, som min dotter gjort, och funderar på lite allt möjligt. Tänkte lägga över lite bilder från kameran till bloggen, men batteriet tog slut, och ligger nu på laddning. Vad är det då jag funderar över, jo, att jag som har varit en riktig gottegris, inte längre längtar efter godis.
 Vi har suttit och diskuterat mat, och godissugets kraft under middagarna på jobbet. Jag har nog tjatat lite, om att jag just inte, känner sötsakssuget längre, men det gör mig så förundrad. Hur kan det komma sig att jag inte längre längtar efter påse med lakrisgodis, som har varit min stora last, hela mitt liv, eller ett glas iskall Coca cola, kan detta bara bero på att jag har ändrat min kost? Var tvungen att kolla upp detta. Jag googlade, minskat sötsug och Gi, och fick många träffar, de flesta gick ut på att sötsuget minskar sakta men säkert, om man minska på sitt intag av snabba kolhydrater. Detta har jag ju förvisso gjort , men jag tror även att den största förändringen i mitt liv har varit, att jag under tiden har förändrat mina smakreferenser, som det så fint heter, med nya maträtter. Maträtter som nu består av smaker, konsistenser och dofter. Smaklökarna har förfinats under resan och nu vill jag inte ta något i munnen som smakar konstgjort, utan vill ha mat som jag vet är nyttig för min kropp och hälsa. Känner att kroppen, och knoppen har blivit klarare och friskare, och bonusen är även, en långsam och stabil viktnedgång.  Bonusen med viktnedgången är en annan sak, kroppen förändras. Jag upplever att den blir slankare, på ett annat sätt, än vad som sker vid en bantningskur. Kroppen blir nättare, och lättare, känner att jag börjar få tillbaks kroppen jag hade innan barnafödslar, nu 19 år senare. Jag kände redan förra året att jag inte kände igen mig själv och min kropp längre, men nu börjar den komma tillbaks igen. Känslan inom mig är som jag sagt tidigare, en känsla av att lätthet och det är en stor bonus att jag nu kan dela garderob med min dotter, jippie!!!!!!


Min tidigare livsnjutning.........










Min nuvarande och framtida njutning...............................







Tack och hej för idag.

PS. Fruktsalladen fick min man, till och med den har blivit för söt för mig, visst är det underligt????DS.