myTaste.se

Lchf Stuvad spenat med tillbehör

Lchf Stuvad spenat med ägg och falukorv
 
I min familj har jag fördelen, att alla äter spenat. Har aldrig tvingar i barnen spenaten, utan de har bara ätit det. När jag tidigare gjorde stuvad spenat, använde jag redning med mjölk och mjöl, till att få spenaten stuvad, nu mera kan jag inte det enligt Lchf. Har provat lite olika recept, men fastnat för det här, då det både är enklast men även det godaste. Tillbehören bestämmer ni själva, men vi äter det tillsammans med kokta ägg och stekt falukorv. 
 
 
Stuvad spenat
 
500 gram frusen hackad spenat
1 dl cream fraiche
100  gram philadelphiaost
salt o peppar
 
Fräs den frusna spenaten i en gryta med rikligt med smör, tills spenaten smält.
Tillsätt resten av ingredienserna, och låt det småkoka under tiden du kokar och steker tillbehören.
 
Enkelt och gott, smaklig måltid