myTaste.se

Förkyldning v/s yoga

Slit och släp, det har varit mycket jobb och lite fritid, den senaste veckan. Det resulterar i dålig uppdatering av blogg, och en förkyldning som golvade mig idag. I går gick jag på envishet och panodil, men idag fick jag ge mig och stanna hemma, och ta en vilodag i sängen. Ska dra mig iväg till arbetet i morgon igen, för på kvällen ska jag gå mitt första pass på yoga. Få ge er en uppdatering på detta pass i senare.
Vi har ätit trotts att jag inte har bloggar recepten, här kommer en måltid som vi åt i helgen. Ytterfilé kryddad med krydda från Borgeby kryddgård, nämligen Bruschetta wild garlic. Kryddan har blivit en favorit hos oss, fågel, fisk eller mitt i mellan, funkar till allt. Den innehåller tomat, oregano, vitlök, ramslök, paprika, lök havssalt och basilika. Serverade tillsammans med en varm quinoa- och rödbetssallad.




Grillad ytterfilé

1 ytterfilé

2 msk Bruschetta wild garlic





Hetta upp grillen eller ugnen på 225°

Sprid ut kryddan på en skärbräda, och rulla sedan köttet över brädan så att kryddan fördelas jämnt över köttet.

Grilla på grill eller i ugnen, ca 30 - 40 minuter.




Quinoa- och rödbetssallad

3 dl färsig kokt quinoa

5 rödbetor

1/2 vanlig grön squash

1/2 butternut squash

1 röd lök



Dela grönsakerna i lika stora bitar och rosta dem i ugnen på 225° i 30 minuter.

Blanda samman med quinoa till en sallad.





Fetaoströra

1 burk creme fraiché

100 gram fetaost

svartpeppar



Blanda samman allt, till en röra.