myTaste.se

Besök i Mandelmanns trädgårdar i Rörum

I fredags flyttade jag och min goda vän, Susanne till Rörum för ett par timmar. Vi var och besökte Mandelmanns trädgårdar, och konstaterade att vi ville bo där.  Vilken underbar plats att få arbeta och bo på. Ingen stress och stök, trots att det var mycket folk där. D,et märktes att växter och blommor, har en lugnande inverkan på människan. Tiden bara försvann när man gick runder i trädgården. Gör ett besök där, det kommer jag att göra många gånger till, det lovar jag. http://mandelmann.se




En ursöt kattunge som hade fått plats i min väska.





Ett hem för många djur, stora som små.




Enorma tomater i växthuset.





Väldigt vackra dessutom.





Ovanliga hönshus, man ska ha husvagn!!!!!




Vitlöken hände på tork i taken ovanför tomaterna, under tomaterna växte basilikan.




Vi gick och gick, enormt långa gångar i tomat- och gurkväxthuset, svår att fånga det på bild just hur långa de var. 





Persikorna var nästan färdiga.


Batteriet tog slut när jag skulle ladda över bilderna till datorn, men jag lovar det kommer fler i morgon.