myTaste.se

Lövbiffsrullader

Igår ville jag inte laga middag. När jag kom hem, skulle sonen iväg och sälja majblommor, med scouterna. Jag var trött och inte alls pigg på att laga middag. Jag och dottern tog en övningskörningsrunda först, och när vi kom hem, fick jag ta mig i kragen, och fixa mat till oss. Det fick bli, lövbiffsrullader till middag.



Lövbiffsrulader med varmbovete och vårgrönsallad, som var kvar sedan igår.





Lövbiffsrullader och små svarta bönor

8 st lövbiffar

1 gul lök

1 msk röd curry

1 burk små svarta bönor

1 burk cremé fraiche

1 krm soja



Lägg lövbiffarna på en skärbräda och ta ca. 1 krm curry och bred ut det på varje.

Rulla ihop till en rullad.

Bryn dem tillsammans med löken som delats i båtar.

Tillsätt bönorna som ska sköljas av innan de tillsätts.

Slå över cremé fraiche och sojan och låt sjuda i ca 10-15 min.



Vi åt bovete och sallad till.


Tips! Man kan mycket väl byta ut köttet mot kyckling.



Smakrik måltid.



PS. Det är årets Majblomma, snygga färger tycker jag, vad tycker ni? DS